10 липня 2025, 10:45
Тема формування здорових звичок у харчуванні підростаючого покоління днями зібрала в Центрі знань з неінфекційних захворювань КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я ПОР» чверть сотні працівників відокремлених підрозділів Полтавського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України з різних куточків області.
Навчання через гру – ключ до свідомого вибору
«Ви маєте змогу разом з нами «погратися» в гру «Здорове харчування» – щоб краще вміти переконувати дітей, батьків, педагогів не лише знати, а й робити правильний вибір. На допомогу вам стануть ці чудові стенди виставки-гри», – звернулася до учасників керівниця обласного центру громадського здоров’я Ніна Дурдикулиєва.
На шести інтерактивних стендах виставки, оснащених картками для вибору того чи іншого продукту, страви чи дії, учасники, під керівництвом досвідчених тренерок, мали змогу відчути себе як у шкільному класі, так і в реальному житті. Намагаючись уявити себе в ролі дітей, вони пройшли всіма етапами цієї гри, при цьому поновлюючи свої знання про нутрієнти, тренувалися на варіантах складання «Тарілки здорового харчування», обговорювали важливість постійного споживання дітьми чистої питної води замість коли чи інших газованих напоїв, дотримання енергетичного балансу та безпечної їжі тощо.
Як з полуниці зробити переможця над цукеркою?
Таїсія Ярошенко, координаторка напряму «Здорова школа» в Полтавській області проєкту «Діємо для здоров’я», яка брала участь у розробці цієї унікальної виставки-гри, підкреслила: «Щоб діти навчилися свідомо обирати здорове – важливо на мить стати на їхнє місце. Саме через гру ми можемо побачити, як перетворити «я хочу» на «що треба» – наприклад, обрати полуницю замість цукерки».
«Це важливо, бо, за даними COSI – першого в Україні дослідження щодо надлишкової ваги у дітей – понад 20% дітей мають зайву вагу. І часто батьки не усвідомлюють, яку загрозу це становить для здоров’я їхньої малечі», – підтвердила координаторка напряму «Здорова школа» проєкту «Діємо для здоров’я» Світлана Співак.
Українська їжа – багатство, яке варто переосмислити
Інший вимір харчування – локальні продукти. Про це та багато корисного детально розповіла докторка технічних наук, доцентка Полтавського університету економіки і торгівлі Аліна Ткаченко. Вона переконана: «Шипшина – наш український суперфуд. А сало – збалансований продукт, що чудово поєднується з борщем. Суть не в заборонах, а в правильних поєднаннях та мірах. Привчити дітей до вибору на користь здорової їжі не просто, але треба обов’язково поступово змінювати культуру власного харчування та передавати це дітям різними можливими засобами».
Фішка виставки – творчість та практичність
«Це не нудна лекція, а гра, де діти самі навчаються складати ланч-бокс із корисних продуктів. Ми знайомимо їх з принципом “5 на день” – п’ять порцій овочів і фруктів щодня. Говоримо, приміром, про правило долоньки – розумної кількості різноманітних продуктів в щоденному раціоні. Через ці цікаві стенди пояснюємо чому так важливо відмовитися від фастфуду, трансжирів, солодких газованих напоїв тощо. Вчимо не забувати про дотримання оптимальної для віку дитини рухової активності та водного балансу. І це не складно, якщо знати як! Все це відображено в цій грі» – розповіла регіональна координаторка Світлана Співак, демонструючи виставку та стенди. Вона залучила учасників тренінгу до активних дій, роблячи правильний вибір по кожній локації.
Знання – в громади
Завершенням насиченого та цікавого дня стало вручення сертифікатів учасникам. Тепер ці вмотивовані фахівці вирушають у свої громади, несучи із собою знання, методики та ідеї. І головне – натхнення змінювати щоденну культуру харчування, починаючи з раннього дитячого віку.
Вони погодилися, що «Здорове харчування: навчання в дії» – це не просто про їжу. Це – про майбутнє, в якому здоров’я є свідомим вибором кожної дитини, родини та громади. І Полтавщина показує приклад, як ці зміни можуть стати реальністю.
КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я Полтавської обласної ради»
5 (2)
4 (2)
3 (2)
1 (2)
2 (2)
6 (2)
Підпишіться, щоб отримувати листи.